Monday, September 08, 2008

More of Tartu

אני אנסה לכתוב על הימים האחרונים. הרבה דברים קרו. יש כמה תמונות. כתבתי מאסטןניה. התעוררנו על החוף וראינו ספינה ישנה עם ילדים, אולי תיירים. אחרי שהבחור, לאורי, הזמין אותנו לביתו, התברר שזו ספינה בסגנון עתיק שהוא וכמה חברים בקומונה בונים, קצת במימון האיחוד האירופי.
אחרי שדיברנו איתו קצת על שפת הנהר, הוא הזמין אותנו לקומונה, שם קיבלנו אוכל לרוב ומקום לישון. בעיקר פנקייקים, מאוד טובים, ומרקים מזרח אירופיים, מרק כרוב, ומרק חריימה. אחלה. בתנור, נעליים, בסגנון צפלין.
ועוד מהקומונה
בערב הלכנו עם האנשים מהקומונה לריקודי עם אסטוניים. כמעט חינם, אקורדיונים, כינורות וריקודים. אחרי זה הלכנו למקום שבו הם בונים ומשיטים את הספינה שלהם, שם יש גם סאונה, ממנה קופצים לנהר, ואז רצים לאמבטיה חמה, בחבית גדולה מעץ, מתחת לכיפת השמיים.
יכולה גם להיגרר בנהר, מאחורי הספינה. בכל מקרה, כאן מצאתי את עצמי בעירום עם עוד ארבע בחורות, שזה רק עוד אחד מהדברים שבארץ קורים לי לכל היותר אחת לשבועיים. שם שתינו את מגוון הבירות האסטוניות וגם קצת מהמשקה החזק שלהם. הם נתנו לנו לישון בקומונה, סיפרו לנו המון סיפורי טרמפים (יש להם תחרות טרמפים שנתית ברחבי אירופה) ומפה של אסטוניה, ויצאנו לדרך, לכיוון ריגה.
עוד מטרטו, עיר האוניברסיטה של אסטוניה.

No comments: