Monday, September 15, 2008

Berlin, more

אחרי זה יצאנו למקום בסגנון פלורנטיני, סגנון שהרבה יותר נפוץ בכמה מדינות, כנראה

נקודה, נקודה, פסיק, סלש
אבא צריך אשה כמותך
חמודה, מצחיקה, אוהבת ילדים, לא מסודרת

Berlin, The wall

אחרי זה הגעתי לחומה, ובמשך שעתיים עמדתי מולה וניסיתי למצוא אלגוריות לחומה.

Berlin, First tour

סיבובים ראשונים בברלין -
פסל בלי ראש
מסגד טורקי
Memorial to the Murdered Jews of Europe

Poland to Berlin

מלגנובו ניסינו קצת לתפוס טרמפים לורשה, אבל התנועה לכיוון העיר לא נחמדה במיוחד. בסוף לקחנו אוטובוס למרכז ורשה, ומשם לאיזה תחנת דלק ביציאה מהעיר לכיוון ברלין בערך. שם סקיילה גילתה שהיא איבדה את הארנק. כדי להירגע ישבנו שם והכנו סלט, ואז המשכנו בדרכנו. משם לקח אותנו אמן אוסף עתיקות בטנדר העמוס שלו, נתן לנו קצת גלידה והראה לנו תמונות של היצירות שלו, ושלו מירושלים ופטרה. הוא לקח אותנו עד להתחלה של האוטוסטרדה הגדולה לברלין. היה שם פעם מקום נפלא לעצור, אבל קצת חסמו אותו.
בכל זאת עצר לנו שם מישהו, איש עסקים במכונית יוקרה מטורפת, נסע בשיא האיטיות 180 כל הדרך, ותכנן להוריד אותנו בתחנת דלק האחרונה לפני הפניה שלו. הוא בירר עם חבר, אבל בסוף גילינו שהתחנת דלק בוטלה, והוא הוריד אותנו סתם ככה בשוליים הגדולים שלפני הפניה. זה נראה כמו מקום מסוכן שאפחד לא יעצור בו בחיים, אבל אחרי בערך דקה עצרה לנו ברבי שעובדת כמזכירה במכון לניתוחים פלסטיים באיטליה. היא אמרה שהיא גם תפסה טרמפים פעם, בתוך פולין, והיה די קל, אבל קצת מסוכן. היא הורידה אותנו במחסום של הכביש אגרה, שם חשבתי שיה סיכוי טוב לטרמפ עד לברלין. שם הייתה שקיעה מדהימה.
לא תפסנו טרמפ לברלין, אלא עוד איזה שלושה טרמפים, שקידמו וקידמו אותנו עד לתחנת דלק בטבעת שמקיפה את ברלין. משם לא הצלחנו לצאת והלכנו לישון. בבוקר שוב ניסינו, בשני הכיוונים, ללא הצלחה. בסוף התחלנו ללכת לכיוון העיר, הגענו לאיזה פרבר לא ברור ואחרי כמה שאלות כיוונים מישהו נחמד לקח אותנו לתחנת רכבת. גם הוא תפס טרמפים בצעירותו, לבולגריה וחזרה. זהו, נגמר החלק השני של המסע הבלטי - סטוקהולם-ברלין, שישה ימים, לילה בספינה, שניים בתחנת דלק, חוף נהר, יער וטריילר. מוצלח ביותר.

Sunday, September 14, 2008

Berlin, night

חזרתי מסיבוב לילי. ברחוב שני אנשים, בני ארבעים בערך. אני פונה אליהם
- Excuse me, dyou know where's kastanianallee?
- No, we're tourisds. He's from london. Where are you from?
- Israel


- וואלה
- וואלה
- וואלה
- ככה זה
- ככה זה. מה קרה מה איבדת?
- אמממממ, תצמי
- מה, עישנת, שתית?
- אממ. קצת מזה, קצת מזה
- יש עליך איזה שכטה?
- לא. נשבעלך. הייתי מביא אמיה לי
- Hey, hey. Do you have some pot on you?
- No man, no. I'd give you. no
- You know, if the police see you with a bit of weed they won't do anything to you.
- He knows, he knows. Listen a joke. Three jewish people meet after the war -
- which war?
- The war, the war. When jewish people say the war, it's only one war
- Second world war
- Right. Three jewish people meet after the war, talking about where they are going. The first says "I'm going to Palestina". The second says "I'm going to USA". The third says "I'm going to Australia". They look at him and say "What, So far?". He says "Far? Far from where?"


איזה מסר רוצה להעביר לי, ישראלי בברלין?

Poland, Night and morning

נגמר לי כרטיס אחד אחרי כמה ימים בדרכים. בכרטיס השני מצאתי את העמוד הכי חזק מאי הפנגווינים מאת אנאטול פראנס -
וחזרה לדרכים. בפולין נתקענו הרבה זמן בעיירה קטנה, שאפחד לא יוצא ממנה. אחרי איזה שעה החלטנו ללכת להכין סלט במינימרקט ולתת לזמן לעבור קצת. שתיתי בירה פולנית נפלאה. לידינו היתה חוה קטנה.
חווה, מטונימיה

בסוף מישהו הוציא אותנו משם. התקדמנו עוד בטרמפים קטנים ובסוף תפסנו נהג משאית נחמד שלקח אותנו דרך ארוכה, עד עיירה קטנה בשם לגנובו, פרבר קטן וקרוב של ורשה. רוב הדרך הנהג וסקיילה דיברו גרמנית, ואני מבין כמעט הכל, אבל לא יכול להגיד כלום. הוא הגיע לשם להיפגש עם חבר שלו ולישון שם, ונתן לנו לישון בטריילר. אחרי שהוא חנה, חבר שלו לקח אותנו לסיבוב דאווין במהירות מופרזת בעיר, במכונית החדשה שלו. אחרי זה החזיר אותנו, יצאנו לפיצה, חזרנו. האנשים שם גרים בקוביות מלבניות גדולות וישרות. בלי בליטות. קצת קישוטים במרפסת, מקסימום. יצאתי לצילומי לילה.
לא הייתה לחות, הגעתי לעשרים דקות. חצץ וגומיה עדיין עובדים על הבלב. כבר רואים ממש קשת ארוכה (להסתכל בגדול). מריחות כוכבים
הטריילר

בבוקר יצאתי לסיבוב בשכונה, לצלם את המונוליטים ביום. כלב נובח עלי, אנשים שרוצים לשחוט אותי מסתפקים בכתיבה על הקיר.

Berlin, a day

אני קם. יוצא לרחוב. נכנס למאפיה. מסמן ללחמניה. משלם. הולך. נכנס למוזיאון. מסתכל. שבע שמונה שעות. יוצא. הולך. מצביע לפלאפל. משלם, אוכל, מחפש בעיתון, בודק במפה. יוצא, הולך. מחליף בגדים, הולך, תופס רכבת תחתית, הולך. נכנס. עושה סימן של בירה, מהחבית, משלם. שומע מוסיקה. יוצא, הולך, רכבת, הולך, בגדים, מיטה. לא הוצאתי מילה מהפה עשרים וארבע שעות.

Saturday, September 13, 2008

Friday, September 12, 2008

Town hopping to Poland (Pictures for Skyla)

קמנו בבוקר ויצאנו לכיוון פולין. היציאה מהעיירה הקטנה היתה קלה, אבל אחרי זה נאלצנו לנדוד בפרברים, ביום שבת, בטרמפים קטנים מעיירה לעיירה. כיף לאללה. הארצות הבלטיות יפות במיוחד, ובעיקר ליטא. גם העיירות שנפלנו בהן בפולין.
חנות יד שניה באיזשהי עיירה בליטא
בבלקן סופסוף ראיתי פרותתחנת הדלק, ביתו של הבטלן
זוג זקנים פולנים חיוביים עוזרים לנו עם התיקים. כדי ליצור קצת אתגר ועניין לנהגים, הוחלט לכתוב
PL
על השלט. הם תפסו את העניין באיחור, דפקו ברקס בסיבוב וחזרו 200 מטר ברברס כדי לקחת אותנו